2011. február 1., kedd

Gépek háborúja 2.

A hadi tudósítást a fehér ember eddig elért sikereivel kell kezdenem, hiszen örömmel számolhatok be  a sütő-mikro-grill objektum teljes leigázásáról, s a bejárati tabulátor is megadta magát. Már könnyű szerrel engedünk be bárkit, s még szólni is tudunk hozzá anélkül, hogy kommandósok törnénk ránk az ajtót. Ez utóbbi megtörtént esetre utal. 

Egy szép napon osztrák szomszédunk bizony megelégelte, hogy nem tudja kezelni a fali nyavalyát, odatolta hát a hokedlit és rendületlen nyomkorászásba kezdett. Nem sokkal később fegyveres erők jelentek meg a lépcsőházban; sikerült valami segélyhívó kombinációt kipötyögnie. Ekkor egy időre elhatárolódtunk a szerkezet megértésétől, s amikor a képernyőn megláttuk a postást, a 8.-ról indult a hajrá, hogy még idejében elcsípjük. Ám büszkén jelentem, mindez a múlté.

A fürdőszobában található szerkezetek azonban még nem hajtották igába fejük. Hiába mosok nagy büszkén, s teszem az öblítőt is a megfelelő helyre a víz még mindig 10 fokos. Ezzel kapcsolatban igyekeztem hadviselt barátnéktól tanácsot kérni. A város másik magyar lakosa saját módszerét javallotta, ő a kádból a mosógépig vödörrel hordott meleg vízre esküszik. Ezen ötletet továbbfejlesztvén a slagszerűen kihúzható csap fejét fegyverként fogtam rá a gépre, és céloztam a meleg vizet a tartályába. Ám fáradságos munkám nem koronázta siker, amit belespricceltem, azt a kedves jó mosógép mind leeresztette. Egy dél-afrikai ismerősöm azt javasolta, indítsam el a gépet és lőjek versenyt a hideg vízzel. Feladtam.

Már épp feledésbe merült a probléma, amikor észre kellett vennem, hogy a 10 fokban történő mosásnak bizony látható az eredménye. Szép lassan megindult a szurtosodás. Isteni ötlettől vezérelve egy délelőttön át kísérleteztem, mire a kádba engedett 40 fokos vizet sikerült gépünk egyik farkincájával átszivattyúznom és a kincset érő vizet benntartanom.

A leigázás előtti utolsó lépésként azonban még rá kell bírnom a kádat, hogy a vizet szíveskedjen 60 fokra melegíteni... De a kád néni bizony hangos jószág, jókat diskurálunk. Japán rigmusokat szaval, és sípol, én cserébe a magyar nyelv ízes kifejezéseire tanítgatom. Párbeszédünkbe azonban olykor a konyhai tabulátor is beleszól, hiszen neki is köze van a vízügyekhez. Miféle hódító, aki demokráciát hagy maga mögött?!

1 megjegyzés:

  1. Drága Flór!

    Élvezettel olvassuk minden mondatod! Kérhetünk esetleg fotókat a lakásról? Jó lenne látni hol fagyoskodtok.
    Csak így tovább!
    jzjb

    VálaszTörlés